Z przyjemnością informujemy że, Agata Śliwińska – uczennica klasy I Technikum Architektury Krajobrazu, została laureatem Ogólnopolskiego Konkursu „Cyfrowa RP” organizowanego przez Instytut Rozwoju Kompetencji Społecznych w Warszawie.

Celem konkursu, było promowanie działalności innowacyjnej na rzecz rozwoju państwa cyfrowego, odnalezienie osób z predyspozycjami i talentami w dziedzinie informatyki oraz motywowanie i zainteresowanie uczniów w poszerzaniu wiedzy w zakresie informatyki.

Agata Śliwińska uzyskała tytuł laureata w kategorii Artysta. Wykonała grafikę komputerową w programie Paint Tool SAI. W konkursowej pracy przedstawiła swoją wizję przyszłości, w której ludzie uzależniają się od elektroniki, bez której nie potrafią żyć.

Uroczyste podsumowanie konkursu i wręczenie nagród odbędzie się 20 czerwca 2017 roku w Warszawie.

Link z informacją o konkursie: Cyfrowa RP

Agacie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Opiekun konkursu: Krzysztof Szuszkiewicz

W środę 10 maja, nasza klasa (3G) oraz 1G i 1b, wybrały się wraz z opiekunami na 3-dniową wycieczkę do stolicy Polski, Warszawy. Wczesnym rankiem, bo o 5.50, zebraliśmy się niedaleko szkoły, by wyruszyć w niezapomnianą podróż.

Po kilku godzinach jazdy byliśmy już na miejscu w Centrum Nauki Kopernik. Dzięki ogromnej ilości eksponatów, która sięgała blisko 400, dowiedzieliśmy się mnóstwa nowych rzeczy z zakresu nauk ścisłych, a także utrwaliliśmy wiadomości, zdobyte podczas trzech lat nauki w gimnazjum. Znowu poczuliśmy się jak małe dzieci, które z ciekawością wypisaną na twarzy przemierzają przez świat. Stamtąd udaliśmy się do przepięknych ogrodów, które znajdują się w całkiem nietypowym miejscu, bo na dachu Biblioteki Uniwersyteckiej. Całość zapierała dech w piersiach, a jedyną przeszkodą, jaka stanęła nam na drodze była wietrzna pogoda, która nie chciała z nami za bardzo współpracować.

Następny dzień okazał się dla nas sporym wyzwaniem, ponieważ rozpoczęliśmy go pobudką o 6 rano, co nie należało do najłatwiejszych. Po skończonym śniadaniu udaliśmy się do słynnego Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie poznaliśmy dokładne przyczyny, skutki, jak i sam przebieg tego wydarzenia. Na widok przedmiotów z tamtych lat czy choćby imitacji pt.: „Miasto Ruin”, pokazującej jak stolica wyglądała po 63 dniach walki, niejednemu z nas zakręciła się w oku łza. Kolejnym punktem na naszej liście był Zamek Królewski, gdzie na moment przenieśliśmy się do początków nowożytności. Po przyjrzeniu się jego historii, większość z nas była w niemałym szoku z powodu udanej próby odbudowy, choć miejsce to było niejednokrotne najeżdżane i atakowane, a nawet doszczętnie zniszczone przez nieprzyjaciół (i to nie aż tak dawno, jak mogłoby się wydawać). Po wyjściu z budynku, kontynuowaliśmy dalsze zwiedzanie Warszawy z przesympatycznym przewodnikiem na czele.

Ostatniego dnia udaliśmy się w kierunku Narodowego Banku Polskiego. Choć miejsce to może kojarzyć się niezbyt ciekawie, odnieśliśmy zupełnie inne wrażenie. Przekonaliśmy się, że wcale nie jest tak łatwo rozróżnić autentyczny banknot od fałszywego, a nieduża sztabka złota posiada o wiele większą wartość, niż można byłoby się spodziewać. Następnie udaliśmy się na najwyższy obiekt w stolicy – Pałac Kultury i Nauki, gdzie z 30-stego piętra mieliśmy widok na całą okolicę.  Słoneczne popołudnie upłynęło nam w warszawskich Łazienkach, które w ciągu niecałej godziny zdobyły serce każdego z nas.

Wieczorem, około godziny 20 znowu byliśmy w Obornikach Śl., a Warszawa stała się jedynie wspomnieniem, które z pewnością będzie nam towarzyszyć jeszcze przez długi, długi czas…

Karolina Urbaniak IIIGD

Jeszcze przed Świętami w środę 12 kwietnia 23 uczniów z 8 gimnazjów sprawdzało swoją wiedzę o Wielkiej Brytanii podczas konkursu organizowanego w Multitece przy Zespole Szkół w Prusicach. Naszą szkołę reprezentowali zwycięzcy etapu szkolnego Jagoda Rożen IGD oraz Krystian Kluk IIIGD. Miło mi poinformować, że Jagoda zajęła IV miejsce. Gratulujemy!

Tuż po świętach, 21. kwietnia ruszyliśmy … Oto jak uczniowie wspominają wyjazd:

Podróż do Łodzi była długa. Znacznie dłuższa niż być powinna, znacznie dłuższa niż ktokolwiek by się spodziewał. Była jak podróż do innego świata… i po części tym właśnie była. Jadąc do tegoż miasta nie spodziewaliśmy się żadnych rewelacji, jednakże zostaliśmy zaskoczeni i to bardzo.

Szczerze powiedziawszy była to najlepsza wycieczka szkolna, na której byłem. Zostałem zaskoczony ogromem wiedzy naszego przewodnika oraz samą historią Łodzi. Pięknem i kontrastem tego miejsca: nowoczesne i staroświeckie, postępowe i z tradycją, nieziemsko piękne i w rozsypce, przebogate i skrajnie piękne.

Pierwszy dzień upłynął pod hasłem tkaczy i włókiennictwa – najbardziej wyróżniających cech tego miasta. Zwiedziliśmy Muzeum Włókiennictwa i pałac jednego z najbogatszych fabrykantów – Izraela Poznańskiego. Wieczorem bawiliśmy się w centrum gier laserowych. Drugi dzień rozpoczęliśmy spacerem z przewodnikiem po ul. Piotrkowskiej. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Kinematografii, gdzie wzięliśmy udział w lekcji poświęconej życiu i twórczości Andrzeja Wajdy, został nam także zaprezentowany jego ostatni film: „Powidoki”. Wieczorny czas spędziliśmy w Planetarium, oglądając film o historii lotnictwa oraz w łódzkiej Manufakturze. Trzeci dzień poświęcony był Łodzi żydowskiej. Obejrzeliśmy film o zaginionym kwartale, odwiedziliśmy Cmentarz Żydowski oraz ławeczkę Jana Karskiego. Popołudnie upłynęło nam na wspólnej rekreacji w Aquaparku.

Pełni wrażeń szczęśliwie wróciliśmy do Obornik Śląskich.

P.S. Okazało się, że niektórzy mają za długie nogi

Dorota Matusiak z klasą 1b

Po raz kolejny uczennica klasy 2b - Patrycja Rudkiewicz zajęła I miejsce w eliminacjach powiatowych ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej " Młodzież zapobiega pożarom".  Serdecznie gratulujemy i trzymamy za nią mocno kciuki na kolejnym etapie zmagań.