W poniedziałek 13.10 uczniowie klasy 1LOa wraz z wychowawczynią panią Anna Kurzeją oraz panią Małgorzatą Zarębą około godz. 5:30 pojechali pociągiem z Obornik Śląskich w stronę Rudaw Janowickich na wycieczkę integracyjną. We Wrocławiu mieliśmy przesiadkę i stacją docelową była stacja w Janowicach Wielkich. Na miejscu okazało się, że jest zaledwie kilka stopni i od razu wszyscy cieplej się ubrali. Nie obyło się bez czapek, szalików i rękawiczek. Naszym zadaniem było dotrzeć pieszo do schroniska „Szwajcarka” które znajduje się w Górach Sokolich, które znajdują się w całości w granicach Rudawskiego Parku Krajobrazowego. Jest to niewielki masyw składający się z Krzyżnej Góry (654 m n.p.m.), Sokolika (623 m n.p.m.), Browarówki (510 m n.p.m.), Rudzika (500 m n.p.m.), Łysej (490 m n.p.m.) i Buczka (456 m n.p.m.). Góry Sokole wpisane są w pasmo Rudaw Janowickich. Znajdują się tu znaczne nagromadzenia skałek, blokowisk i pojedynczych bloków skalnych. Pod szczytem Krzyżnej Góry znajdują się niewielkie pozostałości zamku Sokolec, który również zwiedziliśmy. Gdy o godzinie 15 dotarliśmy do schroniska, mieliśmy chwilę czasu na rozpakowanie i chwilę dla siebie. Ponieważ wszyscy byli już bardzo głodni poszliśmy do bufetu na obiad gdzie każdy mógł wybrać coś dla siebie. Po obiedzie mieliśmy czas na integrację. Na nudę narzekać nie mogliśmy. Pod wieczór rozpaliliśmy ognisko, przy którym śpiewaliśmy i tańczyliśmy, dzięki czemu każdy się dobrze bawił. O godzinie 24 każdy już spał. Na drugi dzień rano spakowaliśmy się i zjedliśmy śniadanie. Po śniadaniu wybraliśmy się na wędrówkę na Krzyżną Górę i Sokoliki, po powrocie zjedliśmy obiad. Zaraz po obiedzie wyruszyliśmy do Trzcińska na stację PKP, gdzie odjechaliśmy pociągiem prosto do Obornik Śląskich. Przyjazd do Obornik był o godzinie 19:30. Dzięki tej wycieczce cała klasa się świetnie zintegrowała. Każdy był z niej zadowolony.

oprac. Karolina Oksińska i Wiktoria Winkler

W ramach trwającego w Kościele katolickim tygodnia misyjnego, który w tym roku przebiega pod hasłem  „Od nawrócenia do misji” gościliśmy na lekcjach religii kleryków z Wyższego Seminarium Duchownego Salwatorianów z Bagna, którzy przeprowadzili katechezy o tematyce misyjnej, a także dzielili się z uczniami doświadczeniem wielu salwatoriańskich misjonarzy. Ciekawą dla młodzieży była także przedstawiona przez alumnów idea Wolontariatu Misyjnego Salwator.

ks. Szymon Kula SDS

Serdecznie zapraszamy wszystkich na XII Dolnośląski Festiwal Dyni, który odbędzie się w Ogrodzie Botanicznym we Wrocławiu w najbliższą niedzielę 11 października. Będzie mnóstwo jesiennych dyniowych atrakcji i wiele dyniowych przysmaków do spróbowania. Wśród dekoracji będziecie mogli podziwiać dzieła naszych uczniów III klasy Technikum Architektury Krajobrazu, które tworzyliśmy w ubiegły czwartek, jak co roku, w ramach naszej przyjaźni z Ogrodem Botanicznym. W tym roku króluje "temat rzeka", jakkolwiek go interpretować. My wzięliśmy go dosłownie - w naszej "rzece" ulokowaliśmy dwie ogromne ośmiornice, z czego jedna jest sympatyczna i raczej niegroźna, a druga krwiożercza i w intencji twórców ma budzić strach (pożera złotą rybkę).

Przy okazji wykonywania dekoracji pojawiliśmy się także w materiale filmowym kręconym przez telewizję oraz udzieliliśmy wywiadów dla RMF MAXX. Opowiedzieliśmy o tym, co robimy: o pomysłach i wykonaniu, o współpracy naszej szkoły z Ogrodem Botanicznym i praktykach, które uczniowie w nim odbywają.
Dziękuję piątce uczniów klasy 3TA, którzy chętnie i aktywnie wzięli udział w przygotowaniach do tego Festiwalu

opiekun: Iwona Drożdż

Lista proponowanych tematów w załączniku

Jak co roku nasi pierwszoklasiści z gimnazjum rozpoczynają rok szkolny małym konkursem na wiersz pt. ‘A Good Day’. W tym roku mamy aż pięcioro zwycięzców: Milena Olszewska, Helena Kołodyńska, Bartosz Bambrowicz, Antonina Urbanek i Antonii Balasiński. Gratulujemy i życzymy wszystkim pierwszoklasistom samych dobrych dni w naszej szkole!