W miniony wtorek 24 marca trzy drużyny z Technikum Architektury Krajobrazu zakończyły swoją pracę nad Uczniowskimi Mini Projektami Badawczymi, w ramach projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II. Zwieńczeniem ich kilkumiesięcznych trudów była oficjalna prezentacja projektów przed komisją oceniającą, złożoną z pracowników naukowych Instytutu Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Nasi uczniowie stanęli na wysokości zadania i godnie reprezentowali naszą szkołę wśród innych dolnośląskich szkół o profilu technik architektury krajobrazu. Każdy z naszych UMPB składał się z ponad 20-stronicowej pracy pisemnej oraz rysunków z koncepcjami projektowymi i doborem roślin do różnych rodzajów nasadzeń oraz makiet wizualizujących problematykę każdego z projektów badawczych. We wszystkich trzech pracach teren opracowaniem objęliśmy zielone otoczenie naszych szkół- technikum przy ul. Parkowej i liceum przy ul. Wrocławskiej.
Gratulujemy naszym drużynom, które pokazały, że potrafią praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę z przedmiotów zawodowych oraz dodatkowe umiejętności, wykazać się pomysłowością, zdolnościami manualnymi oraz pracować zespołowo.

1 drużyna w składzie: Anna Freus, Marlena Korzeniowska, Damian Półchłopek; temat pracy: „Rewitalizacja obiektów szkolnych za pomocą zieleni towarzyszącej w oparciu o analizę wykorzystania konkretnych gatunków na terenach zieleni przy szkołach oraz ich funkcji (dekoracyjnych, izolacyjnych i dydaktycznych) wraz z budową makiet prezentujących koncepcje zagospodarowania skrajnie różnych terenów zielonych przy budynkach wchodzących w skład Powiatowego Zespołu Szkół w Obornikach Śląskich.”

2 drużyna w składzie: Klaudia Antolak, Magdalena Korzeniowska, Natalia Skorupska; temat pracy: „Wertykalne ogrody jako sposób zmaksymalizowania powierzchni biologicznie czynnej i uatrakcyjnienie zielenią niewielkiej przestrzeni na przykładzie koncepcji zagospodarowania zielonej elewacji przy budynku liceum ogólnokształcącego w Obornikach Śląskich.”

3 drużyna w składzie: Klaudia Będkowska, Tomasz Flasza, Marcin Groń; temat pracy: „Ogród Badań nad Walorami Plastycznymi Roślin i Kalendarzem Zmienności Dekoracyjnej- stworzenie modelu przyszkolnego ogrodu dydaktycznego prezentującego kolekcję roślin o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych wraz ze specjalnym kalendarzem do prowadzenia obserwacji zmienności plastycznej roślin.”

opiekun projektu: Iwona Drożdż


Poniżej zamieszczamy zdjęcia dokumentujące wyjątkowe wydarzenie - słynni polscy kryptolodzy rozszyfrowali "kod Enigmy". Jak można zauważyć, patrząc na ich skupione twarze, zadanie rozszyfrowywania kodu nie było łatwe. Chodzi oczywiście o kod genetyczny, którego odczytywaniem na co dzień zajmuje się każda nasza komórka. Gratulujemy naszym naukowcom, bo zadanie wykonali i kod został złamany.

Z kroniki policyjnej: ZK Wrocławska 18, cela nr 13, tu trafiają najtrudniejsze przypadki - cela tortur i ciężkiej pracy.

Wyrok: 6 lat pozbawienia wolności, warunkowo za dobre sprawowanie - wyjście po 3 latach

Poniżej policyjne zdjęcia skazanych, przyłapanych na gorącym uczynku - nielegalna uprawa roślin:

 

Uczniowie klas pierwszych Liceum wykazali się ogromną kreatywnością i przygotowali niecodzienną lekcję biologii. Punktem wyjścia była biotechnologia, stosowana od lat w życiu człowieka, ale tak "naukowo" nie nazywana. Lekcję prowadziły: Ela Ninierza i Klaudia Oświęcimska z klasy 1A oraz Małgosia Żuchora i Kornelia Rokitowska z klasy 1B. Dziewczyny połączyły prezentację multimedialną o  produktach wytwarzanych dzięki biotechnologii w przemyśle spożywczym z degustacją tych potraw. W każdej klasie lekcja przebiegała nieco inaczej, ale w każdej klasie było super! Smacznie, zdrowo i wesoło, nikt się nie nudził, a przede wszystkim po tych lekcjach biotechnologia przestała być trudna. Poniżej fotorelacja z zajęć.