W dniach od 16 do 23 października uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w wymianie międzynarodowej z uczniami z Niemiec. Nasi zagraniczni przyjaciele przyjechali do nas wraz z trojgiem opiekunów. Na cały okres wymiany mieliśmy zaplanowanych wiele atrakcji, takich jak: integracja w Kuraszkowie, wspólny wyjazd do wrocławskiego Zoo i kina, wycieczka do obozu koncentracyjnego Gross-Rosen, jak również wspólne wspinanie się na Ślężę. Pomimo napiętego grafiku znajdowaliśmy czas na wieczorne spotkania, gdzie wspólnie wspaniale się bawiliśmy. Sami zorganizowaliśmy wyjazd do Wrocławia, gdzie naszych niemieckich kompanów zabraliśmy na zakupy, potem pokazaliśmy im Rynek, Wyspę Słodową i Ostrów Tumski. Wieczorem zaś zabraliśmy ich na pokaz przy fontannie multimedialnej. Z relacji naszych partnerów wymiany wiemy, że atrakcje, jak również atmosfera, bardzo im się podobały. Nasz polski krajobraz niejednemu z nich skradł serce. Jestem pewna, że nikt z nas nie zapomni tego wspaniałego tygodnia spędzonego wspólnie. Pozostaną przyjaźnie, zdjęcia i wspomnienia, które zawsze będziemy mieć w pamięci.

oprac. Marysia Freus kl. 2a

W ramach nagrody, którą klasa IV Technikum Architektury Krajobrazu otrzymała za wykonanie w ubiegłym roku projektów i nasadzeń na terenie wokół schroniska, w kuraszkowskim schronisku "Dworek" odbyły się dwudniowe warsztaty projektowe. Była to miła odskocznia od nauki w tym ostatnim roku szkoły, a zarazem możliwość zweryfikowania swoich umiejętności jako przyszłych architektów krajobrazu. Wycieczka bardzo się udała :-)

Opiekun: Iwona Drożdż

"Dnia 10.10.2014 odbyła się wycieczka klasy 1B do ZOO. Towarzyszyła nam piękna pogoda. Klasowy "człowiek - orkiestra" wypożyczył wózek do przewożenia bagażu, ale woził w nim innych uczestników wycieczki. Wszyscy czuli się dobrze w swoim towarzystwie, a więc wycieczkę uważam za udaną." Sara Machnik

"Pierwsza wycieczka klasy 1B była bardzo ciekawa. Samo założenie tej wycieczki, aby klasa się zintegrowała, lepiej się poznała, było bardzo trafne. Wspólne oglądanie niedźwiedzi czy małp dało dużo radości. Mieliśmy okazję zobaczyć z bliska dzikie, nieznane gatunki zwierząt i siebie poznać bliżej." Klaudia Pyrka

"Bardzo podobały mi się niedźwiedzie, pająki i węże." Grzegorz Lizak

"Najbardziej spodobała mi się motylarnia". Angelika Syrnik

"Wszyscy z zapartym tchem patrzyliśmy na budynek Afrykarium, który niestety mogliśmy oglądać tylko z zewnątrz." Ola Kostyk

"Na każde napotkane zwierzę reagowaliśmy bardzo żywiołowo. Większość z nas była we wrocławskim ZOO bardzo dawno temu, więc tym bardziej wycieczka była udana. Jedyne czego żałuję to to, że nie zobaczyłam Afrykarium, które jest jeszcze zamknięte." Kornelia Rokitowska

17 października br. na zaproszenie Departamentu Obszarów Wiejskich i Zasobów Naturalnych Urzędu Marszałkowskiego Woj. Dolnośląskiego i Instytutu Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, mieliśmy przyjemność wziąć udział w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej pt. „Szkoła wiejska, jako centrum aktywizacji mieszkańców obszarów wiejskich”, odbywającej się w ramach III Dolnośląskich Dni Architektury Krajobrazu. Przedstawicielami naszej szkoły na tym wydarzeniu byli uczniowie klasy IV TA- Anna Freus i Damian Półchłopek, pod opieką Iwony Drożdż. Wspólnie obejrzeliśmy niezwykle ciekawe prezentacje dotyczące m.in. kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu UP we Wrocławiu oraz różnych form aktywności i edukacji pozaformalnej, związanych z architekturą krajobrazu na poziomie szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. Zainteresowały nas szczególnie krajoznawcze gry terenowe z wykorzystaniem technologii GPS pod nazwą GEOCACHING oraz edukacyjne działania przyrodnicze, kulturowe, artystyczne i geologiczne w Dobkowie, do których chcielibyśmy się aktywnie włączyć. W drugiej części konferencji nauczyciele wysłuchali dalszych referatów dot. promocji dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego regionów poprzez działalność szkół, natomiast uczniowie wraz ze studentami III roku AK wzięli udział w warsztatach plastyczno-projektowych: instalacji zieleni pt. „Kiełkowanie - Germination”, prowadzonych przez nauczycieli akademickich. Ideą zadania projektowego było pokazanie analogii między zakomponowaną przez francuskiego kompozytora muzyki elektronicznej Jean-Luc Hervé muzyką a kiełkującymi, rozwijającymi się roślinami. Nasi uczniowie bardzo twórczo podeszli do pracy i stworzyli, wraz ze swoimi zespołami projektowymi, bardzo dojrzałe, interesujące koncepcje. Dziękujemy organizatorom za zaproszenie, a uczniom za godne reprezentowanie naszej szkoły.

Opiekun: Iwona Drożdż

W poniedziałek, 6.10.2014r., całą klasą wybraliśmy się do teatru. Naszymi opiekunkami były: nauczycielka języka polskiego – p. Dorota Matusiak – oraz nasza wychowawczyni – p. Marta Ciechan. Musical, na który pojechaliśmy, nosił tytuł Sknerus i został wyreżyserowany na podstawie Skąpca Moliera przez Małgorzatę Szeptycką i Małgorzatę Fijałkowską.

Nasz wyjazd nastąpił po trzeciej godzinie lekcyjnej, więc około 11.30 byliśmy już na miejscu. Budynek, gdzie miał odbyć się spektakl, zachwycił nas swoją konstrukcją – nowoczesną, pełną prostoty, podkreśloną przez dominującą barwę, którą była biel. Podziwiając otoczenie, weszliśmy do wielkiej sali ze sceną i miejscami dla publiczności. Przedstawienie zaczęło się dosyć zabawnie i również w ten sposób się zakończyło. Umieszczono w nim nie tylko wiele piosenek, ale tez żartów, przy których trudno było się nie uśmiechnąć. Oglądanie umilały też efekty specjalne. Aktorzy mocno wczuli się w swoją rolę, a to podwyższyło moją ocenę na temat tego widowiska.

Polecam każdemu odwiedzenie CK AGORA.