W koncepcji rozwoju szkoły ważną rolę przypisano rodzicom. Wypracowanie autentycznych form współpracy i pozyskiwania środowiska rodzinnego stanowić może dobry przykład współczesnej szkoły.
W sposobie zarządzania placówką rodzice zostali zachęcani do szczerego, otwartego prezentowania swoich spostrzeżeń, opinii i propozycji, a także do dzielenia się dobrymi jak i złymi doświadczeniami z kontaktu ze szkołą. Rodzice są gotowi do poważnej partnerskiej współpracy z nami i przyjęcia razem odpowiedzialności
za rozwój szkoły. Nasze liceum bez rodziców korzystających w pełni ze swoich praw, nie miałoby możliwości realizacji zadań edukacyjnych i wychowawczych. Konsekwentna współpraca ze środowiskiem rodzinnym uczniów umożliwiła stworzenie silnego lobby wspierającego poczynania szkoły w wielu dziedzinach. Wymienić należy najważniejsze: przebudowa głównego wejścia do budynku szkoły (projekt autorski rodzica), zaprojektowanie, urządzenie
i wyposażenie ogrodu szkolnego, pozyskanie rzeźb ceramicznych z Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu upiększających otoczenie szkolne, wykonanie przy pomocy rodziców szeregu prac remontowych takich jak: malowanie szkoły, naprawa ogrodzenia, naprawa systemu kanalizacji. Pozyskanie rodziców dla spraw szkoły umożliwiło w ostatnich latach zrealizowanie z funduszy pozabudżetowych i darowizn rodziców wiele innych, istotnych przedsięwzięć takich jak:

  • zaprojektowanie wnętrza i częściowe doposażenie pracowni komputerowej
  • zainstalowanie stałego dostępu do Internetu
  • zakup sprzętu audio-wizualnego do sal dydaktycznych
  • znaczące uzupełnienie księgozbioru biblioteki szkolnej
  • Obchody Jubileuszu X lat istnienia Szkoły
  • Obchody 10- letniej współpracy z partnerską niemiecką szkołą w Emden (Niemcy)

 

Najważniejsze z podjętych działań na rzecz poprawy bazy materialnej szkoły to:

  • Stworzenie od podstaw pracowni informatycznej, wyposażenie jej zarówno w sprzęt informatyczny, niezbędne oprogramowanie, jak również meble komputerowe. Realizacja tego przedsięwzięcia możliwa była tylko dzięki władzom powiatowym oraz skutecznemu pozyskiwaniu sponsorów i aktywności rodziców, a w szczególności: Małgorzaty Malinowskiej – Grakowicz, Janusza Laskowskiego, Haliny Adamczyk, Krzysztofa Czerkasa, Ireneusza Karbowniczka.
  • Z inicjatywy rodziców i przy ich czynnym udziale wykonano przebudowę wejścia do budynku szkolnego - projekt autorski rodzica - Andrzeja Krassowskiego.

 

Zapał i wiara w sukces stworzenia nowoczesnej szkoły udzieliło się wówczas wielu rodzicom i entuzjastom szkoły: Teresie Gładysław, Januszowi Laskowskiemu, Januszowi Drzewieckiemu, Pawłowi Adamczykowi, Januszowi Bracisiewiczowi, Agnieszce Zakęś, Małgorzacie Krassowskiej, Adamowi Musielakowi, Annie Wolikowskiej, Ireneuszowi Karbowniczkowi, Zygmuntowi Chudzikowi, Irenie Łazebnej, Leszkowi Ośnickiemu . Budynek szkoły obecnie jest funkcjonalny, estetyczny i zadbany. Nauczyciele i uczniowie mają zapewnione bezpieczne i estetyczne warunki do pracy i nauki. Osiągnięcie takiego stanu nie byłoby możliwe bez aktywnych i skutecznych działań wyżej wymienionych rodziców, przyjaciół szkoły, organu prowadzącego oraz instytucji wspomagających szkołę.