Mury wyższych uczelni Wrocławia odwiedzamy co roku. Jedną z okazji jest Dolnośląski Festiwal Nauki. W tym roku w Festiwalu wzięli udział licealiści i gimnazjaliści z naszej szkoły. Uczestniczyli w wykładach i konkursach. Klasa 2 i 3 matematyczno-fizyczna 21 września była na Politechnice Wrocławskiej, a klasa 2 i 3 przyrodnicza 18 i 23 września - w Instytucie Immunologii i Terapii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk.  Po raz drugi do PAN wyjechali też gimnazjaliści. Na wykładach dowiedzieli się, jak powstają biologiczne modele doświadczalne oraz jakie właściwości ma mleko i czy go pić, czy nie. W konkursie "Człowiek - zagadka", zorganizowanym przez PAN, uczestniczyło 20 osób z klasy 2 i 3 naszego gimnazjum. Miło nam poinformować, że Finalistami Konkursu zostali: Łukasz Pawlak, Monika Dziechciaruk i Katarzyna Ślęzak z klasy 3G. Łukasz zajął IV miejsce na Dolnym Śląsku, a Monika najlepiej ze wszystkich uczestników napisała test. GRATULACJE!!!

opiekun merytoryczny: Małgorzata Nehrebecka

Dnia 17 września, o 5.10 klasa 1 gimnazjum wyjechała na wycieczkę w Rudawy Janowickie, i pomimo tego, że było bardzo wcześnie, wszyscy mieli świetne humory. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kolorowe Jeziorka, prawie każdy z zapałem wspinał się na górki otaczające, niestety na wpół wyschnięte akweny. Przed dalszą drogą zaśpiewaliśmy Karolowi “Sto lat”, a następnie ruszyliśmy dalej. Po prawie siedmiu godzinach wszyscy z ulgą powitali schronisko i po smacznym obiedzie wspólnie bawiliśmy się i graliśmy w mafię, dopóki nie nadszedł czas na ognisko.

Następnego dnia poszliśmy zobaczyć dwa punkty widokowe, mijając Skały Husyckie (które również przypadły do gustu alpinistom). Z pierwszego punktu widokowego było widać całą okolicę, choć niejaki niepokój budził jeden ze schodków podczas drogi na dół. Na drugi punkt weszła tylko garstka mniej wyczerpanych (odwiedziliśmy więcej skałek wspinaczkowych) uczniów, podczas gdy reszta pozostała na Skałkach Husyckich. Śmiałkowie odbyli wielką bitwę na liście.

Wszystkim było żal, kiedy nadszedł czas opuszczenia przytulnego schroniska i powrotu do domów. To z całą pewnością była udana wycieczka.

3 września uczniowie klas drugich liceum mieli okazję wraz z katechetą nawiedzić kościół pw. Św. Antoniego i Judy Tadeusza w Obornikach Śląskich, gdzie trwała peregrynacja kopii cudownej figury Świętego Michała z Sanktuarium z Monte Sant`Angelo. Drugoklasiści wysłuchali prelekcji księdza kustosza Rafała Szwajcy oraz skorzystali z możliwości osobistej modlitwy przed łaskami słynącą figurą.

opiekun: ks. Szymon Kula SDS

Ogromne gratulacje dla wszystkich uczniów naszego technikum hotelarskiego !  100 % naszych hotelarzy zdało w 2015 roku egzamin zawodowy. Do egzaminu w czerwcu przystąpili zarówno uczniowie 4 klasy jak i uczniowie 2 klasy.  Bez względu na to czy zdawali „starą wersję” egzaminu (4TH), czy „nową wersję” egzaminu (2TH), aby zdać należało uzyskać w części pisemnej egzaminu min. 50% punktów, a w części praktycznej minimalny poziom wynosi aż 75% punktacji. Zdawalność hotelarzy w naszej szkole przewyższyła średnią zdawalność uczniów  technikum hotelarskiego w całym województwie dolnośląskim, która wyniosła w 2015 roku dla części praktycznej egzaminu w starej wersji – 82%, a dla egzaminu praktycznego w nowej wersji po reformie 90,6%. Gratulacje !! Joanna Iskra

W planie lekcji Technikum i ZSZ pojawiło się kilka zmian, które obowiązują już od najbliższego poniedziałku  7 września: