WYNIKI TESTU PREDYSPOZYCJI JĘZYKOWYCH DLA KANDYDATÓW DO GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNEGO
- Szczegóły
Uwaga Kandydaci do Gimnazjum Dwujęzycznego.
Zakodowane wyniki Waszego testu językowego zostaną opublikowane na naszej stronie internetowej w czwartek, 2.04.2015. Jednocześnie informuję, że w przypadku dwóch pytań, przy których omyłkowo nie podano w teście właściwej odpowiedzi do wyboru, kandydaci otrzymają po punkcie bez względu na to, jaką odpowiedź zaznaczyli.
S. Szypulski
WARSZTATY NA UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM
- Szczegóły
- malneh
W piątek 27 marca 2015r. uczniowie klasy 2G, 2B, 3A i 3C byli z wizytą na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. W sali wykładowej przywitano nas w imieniu władz Wydziału, wysłuchaliśmy wykładu prof. dr hab. Jana Szopy-Skórkowskiego "Od trawy do uprawy", zwiedzaliśmy różne ciekawe miejsca, m.in. dziekanat, stoiska kół naukowych, Centrum kształcenia na odległość, itp. Na koniec uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez pracowników Wydziału Przyrodniczo - Technologicznego: "W poszukiwaniu witaminy C", "Uprawa roślin w szkle" oraz "Owoce i warzywa pod lupą - czyli co drzemie w roślinach". Na zakończenie dostaliśmy Certyfikaty udziału w warsztatach pt.: "Studia w pigułce". Opracowanie: Małgorzata Nehrebecka
Foto Paulina Wesołowska i Małgorzata Nehrebecka
"THE WAVE" - SPEKTAKL W JĘZYKU ANGIELSKIM
- Szczegóły
- mmr
13 marca uczniowie z naszego liceum wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Beatą Janiak uczestniczyli w wyjeździe na spektakl w języku angielskim pt. „The Wave” w reżserii Paula Stebbings’a. Historia zawarta w tym przedstawieniu oparta jest na prawdziwych zdarzeniach: w latach 60. XX wieku w Kalifornii, nauczyciel historii chcąc wytłumaczyć swym uczniom niebezpieczeństwo nazizmu w kontekście wydarzeń II wojny światowej, postanawia przeprowadzić na nich eksperyment. Wraz z uczniami tworzy organizację o nazwie „The Wave”. Uczniowie, którzy na co dzień nie utrzymywali ze sobą kontaktów i nie wykazywali zaangażowania w życie szkolne, pod wpływem dyscypliny i jasno określonych zasad organizacji stają się silniejsi i pewni siebie. Jednakże eksperyment wymyka się spod kontroli, gdy uczniowie zbytnio angażują się w egzekwowanie wierności organizacji. Większość nie spostrzega, że faszystowskie zasady zaczynają dominować w The Wave.
W spektaklu grało tylko pięciu aktorów: czterech Anglików i jeden Amerykanin. Pomimo naszych obaw nie mieliśmy problemu z jego zrozumieniem. Nam, młodym ludziom przedstawienie dało dużo do myślenia i jest swego rodzaju przestrogą dla dalszych pokoleń przed niebezpieczeństwem jakim jest nazizm i ślepa wierność organizacji.
oprac. Maria Freus 2a
MINI PROJEKTY BADAWCZE NA UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM
- Szczegóły
- mmr
W miniony wtorek 24 marca trzy drużyny z Technikum Architektury Krajobrazu zakończyły swoją pracę nad Uczniowskimi Mini Projektami Badawczymi, w ramach projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II. Zwieńczeniem ich kilkumiesięcznych trudów była oficjalna prezentacja projektów przed komisją oceniającą, złożoną z pracowników naukowych Instytutu Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Nasi uczniowie stanęli na wysokości zadania i godnie reprezentowali naszą szkołę wśród innych dolnośląskich szkół o profilu technik architektury krajobrazu. Każdy z naszych UMPB składał się z ponad 20-stronicowej pracy pisemnej oraz rysunków z koncepcjami projektowymi i doborem roślin do różnych rodzajów nasadzeń oraz makiet wizualizujących problematykę każdego z projektów badawczych. We wszystkich trzech pracach teren opracowaniem objęliśmy zielone otoczenie naszych szkół- technikum przy ul. Parkowej i liceum przy ul. Wrocławskiej.
Gratulujemy naszym drużynom, które pokazały, że potrafią praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę z przedmiotów zawodowych oraz dodatkowe umiejętności, wykazać się pomysłowością, zdolnościami manualnymi oraz pracować zespołowo.
1 drużyna w składzie: Anna Freus, Marlena Korzeniowska, Damian Półchłopek; temat pracy: „Rewitalizacja obiektów szkolnych za pomocą zieleni towarzyszącej w oparciu o analizę wykorzystania konkretnych gatunków na terenach zieleni przy szkołach oraz ich funkcji (dekoracyjnych, izolacyjnych i dydaktycznych) wraz z budową makiet prezentujących koncepcje zagospodarowania skrajnie różnych terenów zielonych przy budynkach wchodzących w skład Powiatowego Zespołu Szkół w Obornikach Śląskich.”
2 drużyna w składzie: Klaudia Antolak, Magdalena Korzeniowska, Natalia Skorupska; temat pracy: „Wertykalne ogrody jako sposób zmaksymalizowania powierzchni biologicznie czynnej i uatrakcyjnienie zielenią niewielkiej przestrzeni na przykładzie koncepcji zagospodarowania zielonej elewacji przy budynku liceum ogólnokształcącego w Obornikach Śląskich.”
3 drużyna w składzie: Klaudia Będkowska, Tomasz Flasza, Marcin Groń; temat pracy: „Ogród Badań nad Walorami Plastycznymi Roślin i Kalendarzem Zmienności Dekoracyjnej- stworzenie modelu przyszkolnego ogrodu dydaktycznego prezentującego kolekcję roślin o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych wraz ze specjalnym kalendarzem do prowadzenia obserwacji zmienności plastycznej roślin.”
opiekun projektu: Iwona Drożdż
Strona 176 z 221