O tym, dlaczego Kraków był i jest nadal miastem wielu kultur, wyznań i języków rozmawialiśmy na trzech lekcjach online prowadzonych przez edukatora Centrum Kultury Międzynarodowej w Krakowie. Cykl zajęć o dawnym Krakowie, źródłach jego różnorodności kulturowej i roli Uniwersytetu Jagiellońskiego został zrealizowany w klasie 1LO, 1T i 3T na przełomie lutego i marca br.
Naukę w Branżowej Szkole I Stopnia w Powiatowym Zespole Szkół w Obornikach Śląskich może podjąć uczeń, który posiada świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
Nauka w Branżowej Szkole I Stopnia obejmuje kształcenie ogólne i zawodowe. Kształcenie ogólne odbywa się w szkole. Wiedzę teoretyczną z przedmiotów zawodowych młodzież zdobywa na kursach organizowanych przez szkołę oraz różne ośrodki dokształcania zawodowego.
Uczniowie Branżowej Szkoły I stopnia oprócz dni nauki szkolnej , uczestniczą w płatnych praktykach zawodowych realizowanych po zawarciu umowy o pracę w wybranym zawodzie i z wybranym pracodawcą.
W PZS funkcjonuje klasa wielozawodowa, która skupia uczniów uczących się w różnych zawodach. W naszej szkole, w klasie wielozawodowej, mogą kształcić się uczniowie w następujących zawodach: kucharz, cukiernik, fryzjer, elektryk, stolarz, ślusarz, mechanik pojazdów samochodowych, mechatronik, magazynier- logistyk, sprzedawca oraz w wielu innych. Po ukończeniu szkoły, zdaniu egzaminu zawodowego teoretycznego i praktycznego absolwent uzyska dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie, a także otrzyma wykształcenie zasadnicze branżowe. Absolwenci Branżowej Szkoły I Stopnia będą mogli podjąć pracę lub kontynuować naukę.
Co nas różni, co nas łączy? Czy potrafimy zaakceptować to, że ktoś ma inną postawę, inne poglądy niż my? Te sprawy są szczególnie ważne teraz, gdy bardzo różnie reagujemy na wyzwania nowej społecznej rzeczywistości związanej z zagrożeniami pandemii. Problematyka ta została podjęta podczas warsztatów on-line prowadzonych 3.03. 2021r. przez edukatora z warszawskiego muzeum POLIN. Biorąca w zajęciach klasa 1 technikum miała możliwość zapoznania się z pojęciami: koło tożsamości, tożsamość pierwotna, tożsamość wtórna. Uczniowie szukali odpowiedzi na pytania: czym jest dyskryminacja? jak się zachowywać, żeby temu przeciwdziałać? co można robić, żeby nie dyskryminować? Uczestnicy obejrzeli także krótki film dotyczący omawianych zagadnień.
Dziękuję uczniom za aktywny udział w warsztatach! Dorota Matusiak
Konkurs fotograficzny „Moja praktyczna nauka zawodu” skierowany do uczniów klasy pierwszej został zakończony. Spośród nadesłanych prac jury wyłoniło laureatów:
I miejsce – Kacper Hodana,
II miejsce – Paweł Tomaszewski,
III miejsce – Aleksandra Pawelec .
Serdecznie gratulujemy laureatom!
Zwycięzcy otrzymają dyplomy, a laureat I miejsca otrzyma nagrodę rzeczową. Wszyscy uczestnicy konkursu zostali docenieni za udział w konkursie oceną.
Z przyjemnością pragniemy poinformować, że do etapu okręgowego Konkursu Historycznego Wiedzy o Rosji "Białe Noce" awansowali: MałgorzataIlczyszyn (kl. 1LOa) i JakubIssel (kl. 1LOb).
Gratulujemy i życzymy sukcesu w kolejnym etapie!!!!
Procedury przeprowadzania testu diagnostycznego CKE
w Powiatowym Zespole Szkół w Obornikach Śląskich marzec 2021
Organizacja
1. Zdający przybywają do szkoły najpóźniej na 20 minut przed rozpoczęciem egzaminu.
2. W dniach 3, 4 i 5 marca br. ze względu na próbne testy diagnostyczne i ich czas trwania klasy maturalne nie odbywają innych zajęć planowych. W pozostałych dniach zajęcia powinny odbywać się zgodnie z planem lekcji.
3. Na test diagnostyczny może przyjść wyłącznie osoba zdrowa (zdający, nauczyciel, obserwator), bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną.
4. Zdający, nauczyciel oraz każda inna osoba uczestnicząca w przeprowadzaniu testu diagnostycznego nie może przyjść na test diagnostyczny, jeżeli przebywa w domu z osobą na kwarantannie lub izolacji w warunkach domowych albo sama jest objęta kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.
5. Podczas testu diagnostycznego w szkole mogą przebywać wyłącznie:
• zdający,
• osoby zaangażowane w przeprowadzanie testu diagnostycznego, tj. członkowie zespołów nadzorujących, obserwatorzy,
• inni pracownicy szkoły odpowiedzialni za utrzymanie obiektu w czystości, dezynfekcję, obsługę szatni itp.,
• pracownicy odpowiednich służb, np. medycznych, jeżeli wystąpi taka konieczność,
6. Niedozwolone jest przebywanie na terenie szkoły osób innych niż wyżej wymienione, w tym rodziców/prawnych opiekunów uczniów, przedstawicieli mediów.
7. Zdającym nie wolno wnosić na teren szkoły zbędnych rzeczy, w tym książek, maskotek.
8. Na teście diagnostycznym każdy zdający korzysta z własnych przyborów piśmienniczych.
9. Zdający nie mogą pożyczać przyborów od innych zdających.
10. Szkoła nie zapewnia wody pitnej. Na test diagnostyczny należy przynieść własną butelkę z wodą.
11. Na terenie szkoły nie ma możliwości zapewnienia posiłków.
12. Przewodniczący zespołu testu diagnostycznego zapewnia rezerwowych członków zespołów nadzorujących, którzy będą mogli, nawet w dniu testu diagnostycznego, zastąpić osoby, które z uzasadnionych powodów, w tym ze względu na chorobę, nie będą mogły przyjść do pracy w dniu testu diagnostycznego.
Środki bezpieczeństwa osobistego
1. Uczniowie przybywają do szkoły z zakrytymi ustami i nosem.
2. Na teren szkoły mogą wejść wyłącznie osoby z zakrytymi ustami i nosem (maseczka a nie szalik lub przyłbica!!!). Zakrywanie ust i nosa obowiązuje na terenie całej szkoły, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Podczas wpuszczania uczniów do sali egzaminacyjnej członek zespołu nadzorującego może poprosić zdającego o chwilowe odsłonięcie twarzy w celu zweryfikowania jego tożsamości.
4. Do budynku szkoły wchodzą uczniowie, zachowując bezpieczną odległość (2m) głównym wejściem.
5. Po wejściu do budynku szkoły zdający dokonują dezynfekcji rąk i udają się wprost do wyznaczonych sal. Przy drzwiach wejściowych do sali członek ZN identyfikuje zdającego i wpuszcza go do sali. Zdający potwierdzają swoją obecność na teście diagnostycznym, podpisując się w wykazie własnym długopisem. Otrzymują wylosowany przez członka ZN numerek stolika, który zostaje zapisany
w wykazie zdających.
6. Zdający siada przy stoliku zgodnie z wylosowanym numerem i może ściągnąć maseczkę.
7. Po zajęciu miejsca w sali egzaminacyjnej (w trakcie testu diagnostycznego) zdający ma obowiązek ponownie zakryć usta i nos, kiedy:
1) podchodzi do niego członek ZN, aby odpowiedzieć na pytanie lub odebrać po zakończeniu testu diagnostycznego arkusz,
2) wychodzi do toalety,
3) kończy pracę z arkuszem egzaminacyjnym i wychodzi z sali egzaminacyjnej.
7. Przewodniczący zespołu testu diagnostycznego oraz jego zastępca, członkowie zespołu nadzorującego, obserwatorzy, podczas poruszania się po sali egzaminacyjnej powinni mieć zakryte usta i nos. Mogą odsłonić twarz, kiedy obserwują przebieg testu diagnostycznego, siedząc albo stojąc, przy zachowaniu niezbędnego odstępu.
8. Zakończenie testu diagnostycznego zdający zgłasza poprzez podniesienie ręki, pozostając na miejscu. Następnie zakrywa usta i nos, oczekując na podejście członka ZN, który po sprawdzeniu poprawności zakodowania arkusza testu diagnostycznego zezwala zdającemu na opuszczenie budynku.
9. Zdający opuszcza budynek szkoły sprawnie bez zbędnego zatrzymywania się na korytarzach szkoły, poruszając się tym samym ciągiem komunikacyjnym.
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.