"THE WAVE" - SPEKTAKL W JĘZYKU ANGIELSKIM
- Szczegóły
- mmr
13 marca uczniowie z naszego liceum wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Beatą Janiak uczestniczyli w wyjeździe na spektakl w języku angielskim pt. „The Wave” w reżserii Paula Stebbings’a. Historia zawarta w tym przedstawieniu oparta jest na prawdziwych zdarzeniach: w latach 60. XX wieku w Kalifornii, nauczyciel historii chcąc wytłumaczyć swym uczniom niebezpieczeństwo nazizmu w kontekście wydarzeń II wojny światowej, postanawia przeprowadzić na nich eksperyment. Wraz z uczniami tworzy organizację o nazwie „The Wave”. Uczniowie, którzy na co dzień nie utrzymywali ze sobą kontaktów i nie wykazywali zaangażowania w życie szkolne, pod wpływem dyscypliny i jasno określonych zasad organizacji stają się silniejsi i pewni siebie. Jednakże eksperyment wymyka się spod kontroli, gdy uczniowie zbytnio angażują się w egzekwowanie wierności organizacji. Większość nie spostrzega, że faszystowskie zasady zaczynają dominować w The Wave.
W spektaklu grało tylko pięciu aktorów: czterech Anglików i jeden Amerykanin. Pomimo naszych obaw nie mieliśmy problemu z jego zrozumieniem. Nam, młodym ludziom przedstawienie dało dużo do myślenia i jest swego rodzaju przestrogą dla dalszych pokoleń przed niebezpieczeństwem jakim jest nazizm i ślepa wierność organizacji.
oprac. Maria Freus 2a
MINI PROJEKTY BADAWCZE NA UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM
- Szczegóły
- mmr
W miniony wtorek 24 marca trzy drużyny z Technikum Architektury Krajobrazu zakończyły swoją pracę nad Uczniowskimi Mini Projektami Badawczymi, w ramach projektu Modernizacja Kształcenia Zawodowego na Dolnym Śląsku II. Zwieńczeniem ich kilkumiesięcznych trudów była oficjalna prezentacja projektów przed komisją oceniającą, złożoną z pracowników naukowych Instytutu Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Nasi uczniowie stanęli na wysokości zadania i godnie reprezentowali naszą szkołę wśród innych dolnośląskich szkół o profilu technik architektury krajobrazu. Każdy z naszych UMPB składał się z ponad 20-stronicowej pracy pisemnej oraz rysunków z koncepcjami projektowymi i doborem roślin do różnych rodzajów nasadzeń oraz makiet wizualizujących problematykę każdego z projektów badawczych. We wszystkich trzech pracach teren opracowaniem objęliśmy zielone otoczenie naszych szkół- technikum przy ul. Parkowej i liceum przy ul. Wrocławskiej.
Gratulujemy naszym drużynom, które pokazały, że potrafią praktycznie wykorzystać zdobytą wiedzę z przedmiotów zawodowych oraz dodatkowe umiejętności, wykazać się pomysłowością, zdolnościami manualnymi oraz pracować zespołowo.
1 drużyna w składzie: Anna Freus, Marlena Korzeniowska, Damian Półchłopek; temat pracy: „Rewitalizacja obiektów szkolnych za pomocą zieleni towarzyszącej w oparciu o analizę wykorzystania konkretnych gatunków na terenach zieleni przy szkołach oraz ich funkcji (dekoracyjnych, izolacyjnych i dydaktycznych) wraz z budową makiet prezentujących koncepcje zagospodarowania skrajnie różnych terenów zielonych przy budynkach wchodzących w skład Powiatowego Zespołu Szkół w Obornikach Śląskich.”
2 drużyna w składzie: Klaudia Antolak, Magdalena Korzeniowska, Natalia Skorupska; temat pracy: „Wertykalne ogrody jako sposób zmaksymalizowania powierzchni biologicznie czynnej i uatrakcyjnienie zielenią niewielkiej przestrzeni na przykładzie koncepcji zagospodarowania zielonej elewacji przy budynku liceum ogólnokształcącego w Obornikach Śląskich.”
3 drużyna w składzie: Klaudia Będkowska, Tomasz Flasza, Marcin Groń; temat pracy: „Ogród Badań nad Walorami Plastycznymi Roślin i Kalendarzem Zmienności Dekoracyjnej- stworzenie modelu przyszkolnego ogrodu dydaktycznego prezentującego kolekcję roślin o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych wraz ze specjalnym kalendarzem do prowadzenia obserwacji zmienności plastycznej roślin.”
opiekun projektu: Iwona Drożdż
ZŁAMALI KOD ENIGMY
- Szczegóły
- malneh
Poniżej zamieszczamy zdjęcia dokumentujące wyjątkowe wydarzenie - słynni polscy kryptolodzy rozszyfrowali "kod Enigmy". Jak można zauważyć, patrząc na ich skupione twarze, zadanie rozszyfrowywania kodu nie było łatwe. Chodzi oczywiście o kod genetyczny, którego odczytywaniem na co dzień zajmuje się każda nasza komórka. Gratulujemy naszym naukowcom, bo zadanie wykonali i kod został złamany.
"PRZYŁAPANI NA GORĄCYM UCZYNKU"
- Szczegóły
- malneh
Z kroniki policyjnej: ZK Wrocławska 18, cela nr 13, tu trafiają najtrudniejsze przypadki - cela tortur i ciężkiej pracy.
Wyrok: 6 lat pozbawienia wolności, warunkowo za dobre sprawowanie - wyjście po 3 latach
Poniżej policyjne zdjęcia skazanych, przyłapanych na gorącym uczynku - nielegalna uprawa roślin:
BIOTECHNOLOGIA w KUCHNI
- Szczegóły
- malneh
Uczniowie klas pierwszych Liceum wykazali się ogromną kreatywnością i przygotowali niecodzienną lekcję biologii. Punktem wyjścia była biotechnologia, stosowana od lat w życiu człowieka, ale tak "naukowo" nie nazywana. Lekcję prowadziły: Ela Ninierza i Klaudia Oświęcimska z klasy 1A oraz Małgosia Żuchora i Kornelia Rokitowska z klasy 1B. Dziewczyny połączyły prezentację multimedialną o produktach wytwarzanych dzięki biotechnologii w przemyśle spożywczym z degustacją tych potraw. W każdej klasie lekcja przebiegała nieco inaczej, ale w każdej klasie było super! Smacznie, zdrowo i wesoło, nikt się nie nudził, a przede wszystkim po tych lekcjach biotechnologia przestała być trudna. Poniżej fotorelacja z zajęć.
FINAŁ MISS & MISTER 2015
- Szczegóły
- mmr
W poniedziałek 9 marca na sali gimnastycznej został rozegrany ostatni, finałowy etap zmagań o szczerozłoty;-) diadem "MISS & MISTER 2015" .
Finalistki i finaliści prezentowali się m.in. w strojach z lat 80. oraz w przebraniach bajkowych. Decyzją jury koronę i szarfę MISS 2015 zdobyła Dalia Hetman a tytuł MISTERA 2015 wraz z szarfą i diademem powędrował do Bartosza Kondrackiego. Miss Publiczności została Malwina Terech, Misterem Publiczności - Mateusz Jaskólski a Miss Nauczycielek p. Małgorzata Nehrebecka.
GRATULACJE! :-)
Strona 159 z 203