OD TEORII DO PRAKTYKI
- Szczegóły
- mmr
20 marca uczniowie klasy 4 Technikum Architektury Krajobrazu w ramach przedmiotu "Podstawy projektowania architektury krajobrazu" wybrali się z wizytą do parku miejskiego przy ul. M. Skłodowskiej-Curie w Obornikach Śląskich. Celem ich wyprawy był rewitalizowany w 2013r. plac zabaw.
Uczniowie podczas wcześniejszych lekcji poznali zasady projektowania placów zabaw, które tego dnia ”sprawdzali” w praktyce. Testom bezpieczeństwa poddane zostały wszystkie urządzenia na placu zabaw. Uczniowie sprawdzili m.in.: ich wytrzymałość mechaniczną oraz strefy bezpieczeństwa i swobodnego upadku. Wnikliwej analizie poddane zostało nasłonecznienie placu zabaw, a także rozplanowanie wejść/wyjść oraz sposób otwierania/zamykania furtek. Uczniowie zweryfikowali również dobór gatunkowy nasadzeń wokół placu zabaw pamiętając by nie stosować roślin trujących, kłujących, ostro ulistnionych i miododajnych.
Efektem praktycznej nauki teorii są opracowane przez Uczniów projekty placów zabaw, a o pozytywnym wyniku wiosennych testów świadczą widoczne na zdjęciach zadowolone miny ”dużych dzieci” :)
Opiekun: Natalia Zalewska
WYNIKI TESTU PREDYSPOZYCJI JĘZYKOWYCH DLA KANDYDATÓW DO GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNEGO
- Szczegóły
- Sławomir Szypulski
Uwaga Kandydaci do Gimnazjum Dwujęzycznego.
Zakodowane wyniki Waszego testu językowego zostaną opublikowane na naszej stronie internetowej w czwartek, 2.04.2015. Jednocześnie informuję, że w przypadku dwóch pytań, przy których omyłkowo nie podano w teście właściwej odpowiedzi do wyboru, kandydaci otrzymają po punkcie bez względu na to, jaką odpowiedź zaznaczyli.
S. Szypulski
WARSZTATY NA UNIWERSYTECIE PRZYRODNICZYM
- Szczegóły
- malneh
W piątek 27 marca 2015r. uczniowie klasy 2G, 2B, 3A i 3C byli z wizytą na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. W sali wykładowej przywitano nas w imieniu władz Wydziału, wysłuchaliśmy wykładu prof. dr hab. Jana Szopy-Skórkowskiego "Od trawy do uprawy", zwiedzaliśmy różne ciekawe miejsca, m.in. dziekanat, stoiska kół naukowych, Centrum kształcenia na odległość, itp. Na koniec uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez pracowników Wydziału Przyrodniczo - Technologicznego: "W poszukiwaniu witaminy C", "Uprawa roślin w szkle" oraz "Owoce i warzywa pod lupą - czyli co drzemie w roślinach". Na zakończenie dostaliśmy Certyfikaty udziału w warsztatach pt.: "Studia w pigułce". Opracowanie: Małgorzata Nehrebecka
Foto Paulina Wesołowska i Małgorzata Nehrebecka
"THE WAVE" - SPEKTAKL W JĘZYKU ANGIELSKIM
- Szczegóły
- mmr
13 marca uczniowie z naszego liceum wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Beatą Janiak uczestniczyli w wyjeździe na spektakl w języku angielskim pt. „The Wave” w reżserii Paula Stebbings’a. Historia zawarta w tym przedstawieniu oparta jest na prawdziwych zdarzeniach: w latach 60. XX wieku w Kalifornii, nauczyciel historii chcąc wytłumaczyć swym uczniom niebezpieczeństwo nazizmu w kontekście wydarzeń II wojny światowej, postanawia przeprowadzić na nich eksperyment. Wraz z uczniami tworzy organizację o nazwie „The Wave”. Uczniowie, którzy na co dzień nie utrzymywali ze sobą kontaktów i nie wykazywali zaangażowania w życie szkolne, pod wpływem dyscypliny i jasno określonych zasad organizacji stają się silniejsi i pewni siebie. Jednakże eksperyment wymyka się spod kontroli, gdy uczniowie zbytnio angażują się w egzekwowanie wierności organizacji. Większość nie spostrzega, że faszystowskie zasady zaczynają dominować w The Wave.
W spektaklu grało tylko pięciu aktorów: czterech Anglików i jeden Amerykanin. Pomimo naszych obaw nie mieliśmy problemu z jego zrozumieniem. Nam, młodym ludziom przedstawienie dało dużo do myślenia i jest swego rodzaju przestrogą dla dalszych pokoleń przed niebezpieczeństwem jakim jest nazizm i ślepa wierność organizacji.
oprac. Maria Freus 2a
Strona 162 z 207